5 wskazówek jak tworzyć skuteczne reklamy AdWords

5 wskazówek jak tworzyć skuteczne reklamy AdWords

Jak sprawić, by reklama AdWords była skuteczna i nie zginęła w gąszczu wielu tekstów promujących te same produkty lub usługi? 

Wyobraź sobie, że widzisz dwie reklamy promujące sklep internetowy z lampami.

Pierwsza z nich brzmi:

Lampy do Domu
Szeroki asortyment, niskie ceny.
Szybka dostawa. Wejdź – Zobacz.

Druga:

Lampy Do Domu
Nadadzą Blasku Twoim Wnętrzom.
Dostawa w 24h. Sprawdź!

Która z tych reklam wydaje Ci się bardzie interesująca? Zakłam, że wersja nr 2. Poniżej przedstawiam kilka wskazówek, które pomogą Ci stworzyć przykuwające uwagę i skuteczne reklamy.

1. Liczą się konkrety

„Uniwersalne” hasła reklamowane – pasujące do wszystkiego, nie promują niczego. Unikaj stwierdzeń typu: szeroki wybór i niskie ceny, dostępne od ręki, szybka wysyłka, wysoka jakość, super cena, najnowsza kolekcja.

Postaw na konkretne informacje. Nie wykorzystuj na siłę znaków dostępnych do tworzenia tekstów reklamy. Używając banałów czy ogólników jedynie wtopisz się w szereg identycznie brzmiących, słabych reklam.

2. Opowiedz o swoich mocnych stronach

Zastanów się czym NAPRAWDĘ wyróżnia się Twój produkt/usługa. Jeśli jesteś restauratorem, być może korzystasz tylko z ekologicznych produktów? Może prowadzisz sklep z perfumami i do każdego zakupy dołączasz darmowe próbki oryginalnych kosmetyków?

Nie bój się używać liczb . Hasło „Płytki od 56 producentów” brzmi lepiej od „szeroki asortyment”. Poza tym posługiwanie się liczbami wzmacnia przekaz i uwiarygadnia go.

3. Wyróżnij się

Potraktuj to jako kolejny krok wtajemniczenia. Jeśli potrafisz już wyeliminować nic nie znaczące ogólniki oraz opowiadać o tym w czym naprawdę jesteś dobry, zrób to w niebanalny sposób.

Spróbuj zainspirować swojego Klienta, pokazać mu co zyska dzięki twoim usługom lub produktom. Jeśli prowadzisz sklep z artykułami budowlanymi, nie musisz po raz kolejny opowiadać o szerokim wyborze mieszalników. Zamiast tego wykorzystaj hasła pobudzające wyobraźnię typu – „Z nami zbudujesz wymarzony dom”.

Nie bój się puszczać oko do swojego Klienta, baw się tekstami, bądź na bieżąco. Jeśli w tym tygodniu jest ważny mecz reprezentacji, a Ty sprzedajesz telewizory, możesz napisać „Telewizor SuperTV. I nie przegapisz żadnej bramki”.

4. Sprawdź do kogo przemawiasz

Dobrze określić kto najczęściej kupuje nasze produkty: czy to np. mieszkanki dużych miast w średnim wieku, gospodynie domowe 65 +, aktywni mężczyźni, nastolatki. Następnie stworzyć komunikaty reklamowe dostosowane do naszych odbiorców.

5. Nudne wskazówki to często skuteczne wskazówki

Kreatywność jest dobra, ale warto łączyć ją ze znanymi i sprawdzonymi metodami, które podnoszą klikalność. Co to oznacza w praktyce?

Staraj się dodawać do tekstów wezwania do działań typu: „Sprawdź”, „Wejdź”, „Kup już Teraz”. Pamiętaj, że stosowanie kilku wezwań w jednej reklamie nie podnosi klikalności. Wręcz odwrotnie, im więcej wezwań, tym ich „moc” jest mniejsza.

Dla wzmocnienia przekazu możesz użyć wykrzyknika, ale również tylko jednego. Google AdWords wprowadziło ograniczenia i jeśli będziesz chciał użyć ich więcej, reklama zostanie odrzucona.

Używaj słów kluczowych w tekście, np. w nagłówku. Jeśli potencjalny klient szuka żarówek energooszczędnych, teksty reklam z tą frazą skuteczniej przykują jego uwagę.

Sztuczki typu „SZALONE CENY”, „S-P-R-$-W-D-Ź są niedozwolone.

Komentarze