Dowiedz się czym jest reklama AdWords

Dowiedz się czym jest reklama AdWords

Chciałbyś zareklamować się w Internecie, ale to dla Ciebie „czarna magia”? Ciągle spotykasz się z hasłami typu: AdWords, linki sponsorowane, ale nie wiesz czym to jest? Poznaj podstawowe informacje na temat reklamy w wyszukiwarce.

Czym jest AdWords/link sponsorowany?

Reklama w wyszukiwarce to właśnie AdWords, nazywana także linkami sponsorowanymi. Zapewne wielokrotnie się na nią natknąłeś, przeczesując Internet w poszukiwaniu potrzebnych Ci informacji, usług lub produktów.

Przykładowo, po wpisaniu w wyszukiwarkę hasła „strony www zabrze”, wyświetlają nam się takie wyniki:

To właśnie reklama AdWords.

Chcesz się reklamować, ale nie wiesz od czego zacząć?

Najpierw wybierz słowa kluczowe. Te słowa wpisane w wyszukiwarkę będą powodowały wyświetlanie Twoich reklam. W poszukiwaniu odpowiednich słów pomaga narzędzie Google AdWords – tzw. planer słów kluczowych.

Następnie określ lokalizacje w jakich chcesz się reklamować. W przypadku lokalnych firm warto ograniczyć zasięg do konkretnych lokalizacji (np. woj. śląskie, Zabrze + 20 km) lub wybrać słowa kluczowe z nazwą miasta, np. strony www Zabrze.

Kolejnym krokiem jest pogrupowanie słów kluczowych. Niewskazane jest umieszczanie w jednej grupie reklam odpowiadającym różnym usługom. Potem przystępujemy do tworzenia tekstów reklamowych (więcej informacji o tworzeniu reklam TUTAJ).

Jak sprawić, by reklama nie pożarła wszystkich oszczędności?

Określ jaki budżet dziennie zamierzasz przeznaczać na reklamę. Może to być dowolna kwota, np. 10 zł czy 80 zł dziennie.

Pamiętaj! Wybierając dużo słów kluczowych i ustawiając niski budżet dzienny możesz sprawić, że reklamy nie będą się wyświetlały zbyt często.

Ustal też maksymalną kwotę jaką jesteś w stanie wydać na jedno kliknięcie w reklamę. Przy wyborze rozsądnych stawek pomoże planer słów kluczowych. Planer podaje sugerowane stawki dla wybranych słów kluczowych.

Kiedy reklamy będą się wyświetlały?

Emisja reklam rozpocznie się po doładowaniu konta AdWords o dowolną kwotę i będzie trwała do wyczerpania środków lub do momentu aż zatrzymasz kampanię.

Czy warto reklamować się samodzielnie?

Nawet przy małym budżecie miesięcznym warto powierzyć reklamę specjalistom. Osoby z doświadczeniem w tworzeniu internetowych kampanii reklamowych potrafią dobrze przygotować strukturę kampanii, dobrać dopasowania słów kluczowych, przygotować skuteczne teksty reklamowe, dopracować rozszerzenia. Niezwykle ważna jest także bieżąca optymalizacja kampanii. Polega ona na osiąganiu jak najwyższego wskaźnika klikalności, najwyższych pozycji reklamy, wysokiego wskaźnika jakości oraz jak najniższej stawki za kliknięcie.

Komentarze