Jak stworzyć nazwę domeny?

Jak stworzyć nazwę domeny?

Jeszcze kilka lat temu panowała moda na domeny wspomagające pozycjonowanie. Nikogo nie dziwiły adresy stron internetowych typu: skutecznyprawnikwarszawa.pl. Dzisiaj, na szczęście, zadaniem domen jest przede wszystkim wspieranie marki, a nie SEO. Zresztą sam wpływ domeny na pozycjonowanie wydaje się mocno wątpliwy, szczególnie po licznych zmianach algorytmów Googla.

Dobra nazwa domeny, czyli jaka?

Wiemy już, że domeny składające się ze słów kluczowych są passé. Czym zatem kierować się przy wybieraniu nazwy domeny?

  • Nazwa domeny powinna kojarzy się  firmą lub marką osobistą

Idealnie, jeśli domena jest po prostu nazwą firmy. Jeśli zależy Ci na budowaniu marki osobistej, dobrze by ta była oparta na Twoim nazwisku lub pseudonimie.

  • W przypadku domeny krócej znaczy lepiej

Jeśli Twoja firma nazywa się np. Super Budowniczy Firma Budowlana Katowice, zdecydowanie lepiej wybrać domenę superbudowniczy.pl, albo nawet bazować na pierwszych literach, np. sbfb.pl. Unikaj długich domen typu: superbudowniczyfirmabudowlana.katowice.pl.

  • W cenie są nazwy łatwe do zapamiętania i zapisania

Wybierz nazwy bez polskich znaków, myślników oraz wszelkich zbędnych słów typu agencja, biuro itp. Wyjątkiem są sytuacje, kiedy wymarzona nazwa domeny jest zajęta.

Zabawa nazwą domeny i rozszerzeniem

Coraz większą popularność zdobywają niestandardowe rozszerzenia domen, np. agency, audio, news, tv. Wykorzystanie takich końcówek niesie ze sobą co najmniej dwie korzyści. Po pierwsze, łatwo za ich pomocą stworzyć kreatywne, łatwe do zapamiętania nazwy. Po drugie, dzięki nietypowym rozszerzeniom masz szansę na wykorzystanie popularnej nazwy domeny, która w standardowych rozszerzeniach jest już od dawna zajęta.

Niestety nietypowa domena może wiązać się z wyższymi opłatami. Nie zawsze jest też dobrym wyborem w przypadku bardziej „konserwatywnych branż”, gdzie klienci nastawieni są na znane rozwiązania dotyczące stron internetowych.

Komentarze