6 sygnałów, która wskazują na to, że Twoja strona internetowa powinna przejść na emeryturę

6 sygnałów, która wskazują na to, że Twoja strona internetowa powinna przejść na emeryturę

Nienowoczesna strona www to idealny przepis na porażkę w sieci. Po pierwsze, odbiorcy mogą pomyśleć, że firma posiadająca taką stronę, od dawna nie istnieje. Po drugie, takie strony internetowe nie budzą zaufania. Po trzecie, nikomu nie chce się eksplorować strony trudnej w obsłudze. Jakie sygnały świadczą o tym, że Twoja strona www powinna przejść już na zasłużoną emeryturę i tym samym ustąpić miejsca nowej?

 1. Masz stronę zrobioną we Flashu (albo z elementami animacji Flash)

Jeśli na Twojej stronie są jeszcze animacje Flash, to jej miejsce jest w muzeum stron www. Technologia Adobe Flash przestała być wspierana, a „koniec jej życia” ma nastąpić w 2020 roku. Już teraz uruchomienie animacji Adobe Flash wiąże się z zainstalowaniem specjalnej wtyczki. Dla znakomitej większości internautów strona oparta na animacji Flash wygląda mniej-więcej tak: 

Taką stroną internetową trudno wygrać z konkurencją – wystarczy, że ta ma witrynę, która się wczytuje.

2. Twoja strona gra i/lub śpiewa

Co prawda dźwięk na stronach www przeżywa renesans. Zerknijmy choćby na stronę Thymii czy Whale Synth.

Zakładam jednak, że nie oferujesz wizualizacji nastroju, ani nie chcesz zachwycić internautów „podwodną muzyką”. Tym samym najprawdopodobniej Twoja strona www nie potrzebuje efektów dźwiękowych. Ba! Jeśli po kliknięciu w elementy na Twojej stronie, te wydają dziwne dźwięki (np. kliknięcia) albo co gorsza – Twoja strona po załadowaniu gra irytującą melodyjkę, wiedz że internauta porzuci ją, zanim dowie się jakie usługi świadczysz.

3. Twoja strona jest nieresponsywna

Tutaj już nie chodzi o to, że takie strony internetowe są brzydkie czy passé. Obecnie ponad 60% ruchu w internecie odbywa się na urządzeniach mobilnych. Zatem istnieje spora szansa, że Twoja strona zostanie wyświetlona na telefonie czy tablecie. I jeszcze większa na to, że internauta nie będzie się męczył nawet przez ułamek sekundy ze skalowaniem Twojej strony na urządzeniach mobilnych.

4. Masz wersję mobilną strony www

Nie idź tą drogą. Nadal są firmy, które oferują wersję mobilną strony internetowej, ale w obecnych czasach to nieporozumienie. To tak jakby posiadać telefon stacjonarny do wykonywania połączeń telefonicznych i pager do wysyłania wiadomości tekstowych. Niby można, ale wyobrażasz sobie w tych czasach używać stacjonarki i pagera, zamiast normalnego telefonu komórkowego?

Fot. To jest pager (źródło: Wikipedia.org).

5. Na Twojej stronie są dziwne wtyczki

Kiedy internet w Polsce dopiero raczkował i niewiele firm mogło pochwalić się własną wizytówką w sieci, posiadanie na stronie www kalendarza czy wtyczki do pogody było swojego rodzaju lansem. Obecnie jest dokładnie odwrotnie. Istnieje wiele lepszych sposobów na przyciągnięcie uwagi internauty niż umieszczania na stronie kalendarza. Chyba, że sprzedajesz kalendarze i ten dodatek to takie oczko puszczone do odbiorcy Twojej strony.

6. Twoja strona internetowa jest brzydka

Kiedy Mawu wchodziło na rynek, u niektórych pokutowało jeszcze przeświadczenie, że firmy z nowoczesną stroną www są ekskluzywne, czyli drogie. Niektórzy klienci wręcz bali się reklamować dobrą stroną www. Ale te czasy, podobnie jak epoka mezolitu czy paleolitu, minęły bezpowrotnie. Obecnie posiadacze brzydkich stron www mają duże szanse na sukces w postaci trafienia na prześmiewczą grupę na fejsie. Ale nie mylmy tego z sukcesem sprzedażowym.

Jeśli czujesz, że Twoja strona powinna udać się na zasłużoną emeryturę, zapraszamy do nas, po nową –> Mawu 😉

Komentarze