785% ROAS dla e-commerce, branża fashion

Klient

Nowopowstały sklep z odzieżą dla dzieci i młodzieży

Sklep internetowy z ubraniami dla dzieci i młodzieży, oferujący szeroką gamę produktów w atrakcyjnych cenach oraz wysokiej jakości. 

Filozofią właścicieli jest perfekcyjna obsługa klienta i zadowolenie z dokonanych zakupów – i właśnie na tych wartościach opierają rozwój swojego biznesu internetowego i widzą swoją szansę na rynku fashion. 

 

Napisz do mnie lub zadzwoń

Audyt

Audyt dotychczasowych działań

Brak danych historycznych – tak więc audyt polegał na analizie samego sklepu, oferowanego asortymentu oraz samego procesu zakupowego. 

Zaobserwowaliśmy kilka problemów w procesie zakupowym, takich jak długa ścieżka zakupowa, mało widoczne elementy w koszyku, drogie koszty dostawy –  zasugerowaliśmy rozwiązać te aspekty przed uruchomieniem kampanii. 

Dodatkowo tytuły i opisy produktów, nie były zbyt dokładne i również wymagały ingerencji, zajęliśmy się nimi w kolejnym kroku, optymalizując plik produktowy.

 

Działania

Założenie konta i kampanii

Stworzyliśmy konto, połączyliśmy sklep z Google Merchant Center, aby możliwe było stworzenie reklam produktowych.

 

Co zostało wdrożone?

  • Google Merchant Center – integracja oraz optymalizacja opisów i tytułów produktów
  • Utworzenie struktury kampanii, podział na kategorie produktów i producentów
  • Wdrożenie pomiaru konwersji dla E-commerce i tagów remarketingowych
  • Analiza wyników i optymalizacja działań oraz stawek

Efekt

Kampania zaczęła sprzedawać już następnego dnia! W pierwszym miesiącu osiągnęliśmy ROAS na poziomie 200%, co pozwalało na pokrycie kosztów samej kampanii.  

Zbieranie danych i optymalizacja

Dzięki pierwszym konwersją i podziale feedu produktowego mogliśmy określić, które produkty przynoszą największą konwersję, a które nie dają efektów i je wykluczyć. 

200% ROAS w pierwszym miesiącu

ROAS 200% nie byl satysfakcjonujący ani dla nas, ani dla klienta. Ale warto pamiętać, że to dopiero początek.

Kolejne miesiące okazaly się znacznie bardziej efektywne i już po 3 miesiącach udalo nam się osiągnąć ROAS na poziomie 785%

ROAS 785% w 3 miesiące

Efekt przerósł oczekiwania właściciela, z którym na początku współpracy określiśmy oczekiwany ROAS na poziomie 400%. Wynik okazał się dwukrotnie lepszy od początkowych założeń.