Klient
Nowopowstały sklep z odzieżą dla dzieci i młodzieży
Sklep internetowy z ubraniami dla dzieci i młodzieży, oferujący szeroką gamę produktów w atrakcyjnych cenach oraz wysokiej jakości.
Filozofią właścicieli jest perfekcyjna obsługa klienta i zadowolenie z dokonanych zakupów – i właśnie na tych wartościach opierają rozwój swojego biznesu internetowego i widzą swoją szansę na rynku fashion.
Napisz do mnie lub zadzwoń
Audyt
Audyt dotychczasowych działań
Brak danych historycznych – tak więc audyt polegał na analizie samego sklepu, oferowanego asortymentu oraz samego procesu zakupowego.
Zaobserwowaliśmy kilka problemów w procesie zakupowym, takich jak długa ścieżka zakupowa, mało widoczne elementy w koszyku, drogie koszty dostawy – zasugerowaliśmy rozwiązać te aspekty przed uruchomieniem kampanii.
Dodatkowo tytuły i opisy produktów, nie były zbyt dokładne i również wymagały ingerencji, zajęliśmy się nimi w kolejnym kroku, optymalizując plik produktowy.
Działania
Założenie konta i kampanii
Stworzyliśmy konto, połączyliśmy sklep z Google Merchant Center, aby możliwe było stworzenie reklam produktowych.
Co zostało wdrożone?
- Google Merchant Center – integracja oraz optymalizacja opisów i tytułów produktów
- Utworzenie struktury kampanii, podział na kategorie produktów i producentów
- Wdrożenie pomiaru konwersji dla E-commerce i tagów remarketingowych
- Analiza wyników i optymalizacja działań oraz stawek
Efekt
Kampania zaczęła sprzedawać już następnego dnia! W pierwszym miesiącu osiągnęliśmy ROAS na poziomie 200%, co pozwalało na pokrycie kosztów samej kampanii.
Zbieranie danych i optymalizacja
Dzięki pierwszym konwersją i podziale feedu produktowego mogliśmy określić, które produkty przynoszą największą konwersję, a które nie dają efektów i je wykluczyć.
200% ROAS w pierwszym miesiącu
ROAS 200% nie byl satysfakcjonujący ani dla nas, ani dla klienta. Ale warto pamiętać, że to dopiero początek.
Kolejne miesiące okazaly się znacznie bardziej efektywne i już po 3 miesiącach udalo nam się osiągnąć ROAS na poziomie 785%
ROAS 785% w 3 miesiące
Efekt przerósł oczekiwania właściciela, z którym na początku współpracy określiśmy oczekiwany ROAS na poziomie 400%. Wynik okazał się dwukrotnie lepszy od początkowych założeń.