Trzykrotny wzrost liczby leadów w branży projektowania i zakładania ogrodów

Klient

Firma projektująca i zakładająca ogrody w południowej Polsce

Założona przez dwójkę młodych architektów krajobrazu, działająca na terenie śląska i okolicy. Prężnie rozwijająca swoją działalność na przestrzeni ostatni lat.

Głównym celem firmy jest realizacja kompleksowych usług, od projektu aż po jego późniejsze wdrożenie. Dlatego też dotychczasowe działania skupiały się właśnie na realizacjach ogrodów od A do Z.

 

Napisz do mnie lub zadzwoń

Audyt

Audyt dotychczasowych działań

Firma prowadziła kampanie google Ads, jednak nie przynosiły one oczekiwanych efektów. Celem właścicieli było pozyskanie jak największej liczby zapytań z naciskiem na kompleksowe usługi (projektowanie oraz zakładanie ogrodów).

Wyzwaniem był krótki czas na działania – firma pozyskuje klientów przed okresem wakacyjnym – później zajmuje się ich realizacją. Tym samym celem pozyskanie jak najwięcej zapytań w przeciągu 2-3 miesięcy i tyle też miała trwać docelowo kampania.

W tym wypadku mieliśmy dane historyczne zebrane przez klienta, zarówno z poprzednich lat jak i poprzedniego miesiąca.

Dane jednak miały swoje ograniczenia (brak odpowiedniej struktury konta, czy najważniejsze – brak pomiaru konwersji). Dodatkowo same teksty reklam nie wyglądały zachęcająco, a w raporcie wyszukiwanych słów kluczowych znaleźliśmy wiele słów kluczowych nieodpowiednich dla biznesu klienta i nie przynoszących wartościowych leadów.

Działania

Optymalizacja konta i wdrożenie konwersji

Zaczęliśmy więc od uporządkowania struktury konta, dodania nowych tekstów reklam, słów kluczowych oraz wykluczeń – oraz wdrożenie konwersji na konto.
Po kilku tygodniach uruchomiliśmy kampanię remarketingową, aby przypomnieć się użytkownikom, którzy odwiedzili naszą stronę ale nie zdecydowali się na kontakt.

 

Co zostało wdrożone?

  • Wdrożenie konwersji
  • Wdrożenie tagu remarketingowego
  • Utworzenie nowej struktury z podziałem na kampanie
  • Podział kampanii na grupy reklam
  • Utworzenie nowych tekstów reklam i rozszerzeń reklam
  • Zmiana strategii ustalenia stawek na CPC
  • Zmiana typu dopasowania słów kluczowych z przybliżonego do “dopasowanego do wyrażenia”
    Dodanie słów kluczowych

Efekt

Dzięki wprowadzonym zmianom, zwiększyliśmy udział w wyświetleniach w sieci wyszukiwania już w pierwszym miesiącu o ponad 50%. W kolejnym miesiącu zwiększyłem udział w wyświetleniach do 75%. To wszystko przy zachowaniu tego samego budżetu.

Trzykrotny wzrost leadów

Nasze leady okazały się bardziej wartościowe – klient zanotował wzrost zapytań, oszacowany na trzykrotność osiąganych telefonów i maili w sprawie oferty (w stosunku do roku ubiegłego).

Skuteczny remarketing

Dzięki ponownemu zaangażowaniu użytkowników reklamą remarketingową uzyskanych zostało ponad 41% konwersji.